STREFA WIEDZY
Jaką prowizję pobiera FLAT RENT za obsługę mojego mieszkania?
Jakie dodatkowe usługi poza usługą podstawową mogę zamówić? Gdzie znajdę cennik?
Kto ustala wysokość czynszu i czy mam na to wpływ?
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Jaką prowizję pobiera FLAT RENT za obsługę mojego mieszkania?
Za naszą usługę podstawową pobieramy opłatę w wysokości jednomiesięcznego czynszu. W tej opłacie mieszczą się: - podtrzymywanie ciągłości najmu - nawet jeśli najemca zrezygnuje w trakcie trwania umowy, Flat Rent szuka nowego bez dodatkowych opłat, - monitorowanie płatności i ewentualna windykacja należności, - końcowe rozliczenie najemcy, - kontrola stanu mieszkania dwa razy w roku, - obecność na miejscu w razie awarii w mieszkaniu raz w roku - w przypadku pożaru, zalania, włamania czy innego zdarzenia losowego oferujemy darmowy dojazd do mieszkania i raport ze zdarzenia wraz z rekomendowanymi rozwiązaniami raz w roku. Za drugi i każdy kolejny dojazd do zdarzeń losowych pobieramy opłatę 150 zł, - reprezentowanie właściciela w sprawach formalnych związanych z nieruchomością (urzędy, inna agencja nieruchomości itp.) Dodatkowo jako nasz klient możesz nam zlecić dowolną usługę związaną z obsługą techniczną mieszkania w cenie 150 zł za dojazd na miejsce plus cena usługi i materiałów niezbędnych do jej realizacji.
Jakie dodatkowe usługi poza usługą podstawową mogę zamówić? Gdzie znajdę cennik?
Wykonamy dla Ciebie dowolną usługę związaną z obsługą techniczną mieszkania w cenie 150 zł za dojazd na miejsce plus cena usługi i materiałów niezbędnych do jej realizacji. Najczęściej wykorzystywane przez naszych klientów usługi to: - malowanie/odświeżenie mieszkania po najemcy: liczba dni pracy x 150 zł plus materiały oraz koszt fachowców, - wymiana mebli: wizyta w sklepie + wizyta w mieszkaniu podczas montażu - 2 x 150 zł, - doposażenie mieszkania - jedna wizyta w sklepie - 1 x 150 zł, - realizacja napraw po zdarzeniach losowych: liczba dni pracy x 150 zł plus materiały i koszt fachowców, - kompleksowe sprzątanie nieruchomości po wyprowadzce najemcy: 150 zł plus koszty środków oraz serwisu sprzątającego, - remonty kompleksowe wg. indywidualnej wyceny (nadzór inwestorski).
Kto ustala wysokość czynszu i czy mam na to wpływ?
Wysokość czynszu jest sugerowana przez FLAT RENT na bazie analizy rynku, konkurencyjnych ogłoszeń oraz rynkowych standardów. Proponowana przez nas kwota jest konsultowana z właścicielami mieszkania - decyzję podejmujemy wspólnie, wysłuchując wzajemnie swoich argumentów.
Kto odpowiada za ewentualne szkody powstałe w mieszkaniu?
Odpowiedzialność tę ustalamy prawnie w formie umowy jeszcze przed wynajęciem mieszkania najemcy. Umowa określa, kto oraz do jakiej kwoty ponosi koszty usterek. Standardowa umowa zakłada, że koszty uszkodzeń wywołanych przez najemcę pokrywa najemca, a koszty usterek wynikających z wieloletniej eksploatacji mieszkania - właściciel.
Czy w razie pustostanu ponoszę koszty operacyjne związane z działalnością FLAT RENT?
Naszym zadaniem jako FLAT RENT jest sprawne działanie w celu minimalizacji okresów pustostanu. Sytuacje takie jednak z różnych względów mogą się pojawić - wówczas FLAT RENT pobiera opłatę za wzmożone działania promujące ofertę, które raportuje do klienta. Zajmujemy się Twoim mieszkaniem kompleksowo i ciągle, co oznacza, że w różnych miesiącach charakter naszej pracy się zmienia. W okresie najmu rozliczamy się za zarządzanie: obsługę płatności, mediów oraz dbałość o stan mieszkania i zadowolenie najemcy, a w czasie pustostanu - za prowadzenie akcji reklamowych i działań mających na celu znalezienie odpowiedniego najemcy w krótkim czasie.
Czy oddając mieszkanie w ręce FLAT RENT tracę kontrolę nad tym, komu i na jakich warunkach jest ono wynajmowane?
Współpracując z nami, NIGDY nie tracisz kontroli nad swoim mieszkaniem. Zasady współpracy między nami, jak również wynajmu mieszkania ustalamy na początku w formie umowy po to, by klient czuł się komfortowo, a my byśmy mogli sprawnie działać bez zadawania pytań przed każdym działaniem. W każdym momencie możesz jednak zgłosić uwagi lub zmienić warunki, na jakich mieszkanie będzie wynajmowane - w takich sytuacjach umówimy się na rozmowę i wypracujemy nową, wspólną politykę i sposoby działania.